2

2


سرامیک های شکسته طرح و جلوه بی نظیری به فضای خانه می بخشند. شاید شما ه این طرح ها را دیده باشید و قطعا برایتان سوال است که این طرح ها چگونه اجرا می شود؟ در این قسمت به این موضوع می پردازیم.

برای اشنایی با اجرای سرامیک شکسته به این سایت مراجعه کنید.

کاشی شکسته , سرامیک شکسته , معرق کاشی , نقاشی موزائیکی , موزاییک شکسته همگی عنوانهای مشترکی هستند که به هنری اتلاق می شوند که برای ساخت تابلوهایی موزاییکی از خرده های کاشی و سرامیک استفاده می شود . این هنر در ابتدا برای تزیین دیوارها با سرامیکهای ریز به کار گرفته می شده است تا هنرمند بتواند جزییات کار را به این روش اجرا کند . ولی پس از آن به خصوص در هنر مدرن هنرمندان این کاشیها را , که در اکثر مواقع خودشان خرد می کنند , به عنوان متریالی خاص و متفاوت به کار گرفته اند تا توسط آن به خلق آثار هنری بپردازند . گاه این هنر تا جایی پیش رفته است که تابلوهایی با ظرافت بسیار خلق شده اند .

همه ما تا حدی با تاریخچه کاشی و سرامیک آشنا هستیم و می دانیو که استفاده از کاشی در فضاهای تزیینی قدمتی بسیار طولانی دارد ولی موضوعی که در اینجا به آن می پردازیم نحوه استفاده از این هنر در معماری و زیبا سازی فضاهای امروزی است .
در سالهای اخیر نمونه هایی از این هنر را در فضاهای شهری دیده ایم که به راستی کمک شایانی در زیبا سازی شهر کرده است .

اگر به این موضوع فکر کنیم که حیاط منزل ما می تواند به جای سیمان تیره رنگ و خشن با تابلویی از کار دست هنرمندان تزیین یابد , آنگاه طرحها و ایده های زیبایی وجود خواهد داشت تا فضای بیرونی منزل ما را زیبا کند .

شاید به نظر عجیب برسد که کاشیهای آشپزخانه ما با تکنیک کاشی شکسته اجرا شود ولی با دیدن عکس زیر نظرتان عوض می شود و می بینیم که آشپزخانه ای با کابینتهای ساده در کنار این کاشیهای دست ساز تا چه حد زیبا شده اند .

انواع آینه , قاب عکس , گلدان و بسیاری از محصولاتی که با این تکنیک ساخته شده اند به ما کگمک می کند تا تکه ای از این هنر زیبا را در اختیار داشته باشیم .

تکنیک کاشی شکسته این امکان را به هنرمند می دهد تا با استفاده از طرحهای بسیار متنوع , اجرای منظم کاشیها یا اجرای نا منظم آنها , استفاده از تنوع رنگی و بافتی بسیار زیاد در کاشیها , استفاده از تکه های شیشه , آینه , انواع سنگ و بسیاری مواد دیگر بتواند تنوع بسیار زیادی را در کار اجرا کند که همین موضوع کمک می کند تا هر فردی با هر نوع سلیقه ای بتواند گوشه ای از فضای زندگی خود را با این هنر تزیین نماید .

با توجه به این موضوع متوجه می شویم که تکنیک کاشی شکسته در دکوراسیون داخلی می تواند نقش موثری ایجاد کند به شکلی که با استفاده از تابلوهای سرامیک شکسته و یا نصب کاشیها بر روی سطوح دیوار و یا ستونها و … می توان رنگ و طرح را به زیبایی وارد دکوراسیون داخلی نمود.

اجرای طرح های سرامیک شکسته به چه صورت است؟

سرامیک های شکسته در کنار هم یک طرح بسیار زیبا ایجاد می کنند که مانند قطعات پازل در کنار هم قرار گرفته و در نهایت یک تصویر واحد به وجود می آورند.

معمولا تصویر حاصل شده یک منظره طبیعی یا یک تصویر تاریخی و… می باشد.

معمولا در نماهای ساختمان های خاص و یا قسمتی از سالن از این سرامیک ها استفاده میشود.

بعضا دیده شده که در یکی از اضلاع حمام نیز سرامیک های شکسته به کار رفته شده است.

استفاده درست و هوشمندانه از این هنر زیبا در بسیاری از فضاها به زیبایی و شادی آن می افزاید . به عنوان مثال در پارکینگ مجتمعهای مسکونی , اداری و تجاری فضاهای زیادی بر روی دیوار وجود دارد که در وهله اول تاریک و کمی نا زیبا به نظر می رسد در حالیکه اگر همین فضا با هنر کاشی شکسته طراحی و اجرا شود علاوه بر زیبایی نور مناسبی را نیز ایجاد می کند که با انعکاس نور چراغ ماشینها تلالو پیدا کرده و فضا را آرام و زیبا جلوه می دهد .

یکی دیگر از فضاهای مناسب برای کار با کاشی فضای استخرهاست که البته معمولا در این فضا از تابلوهای سرامیکی استفاده می شود که به نظر می رسد با کمی توجه بیشتر به طراحی می تواند زیبایی بیشتری نیز داشته باشد .

سرامیک شکسته

سرامیک های شکسته را از کجا می توان تهیه کرد؟

دقیقا از همان مراکزی که سرامیک های معمولی را تهیه میفرمایید، می توانید سرامیک های شکسته را نیز خریداری کنید.

هیچ تفاوتی ندارد. البته طرح مورد نظر خود را باید قبل از خرید انتخاب کرده باشید چون همانطور که گفتیم سرامیک های شکسته در کنار هم مانند قطعت پازل قرار می گیرند و در نهایت یک تصویر واحد می سازند.

سرامیک شکسته

قیمت سرامیک های شکسته چگونه تعیین می شود؟

قیمت سرامیک های شکسته به دلیل جلوه فوق العاده زیبایی که به محیط می بخشندف طبیعتا از سرامیک های معمولی بالا تر است.

همچنین در تولید این سرامیک ها باید از نوع درجه یک استفاده شود تا طرح به دست آمده بیشترین بازخورد مناسب را داشته باشد که همین امر نیز در افزایش قیمت آن دخیل خواهد بود.

بدیهی است که شما برای خرید سرامیک های شکسته دقیقا به یک مقدار مشخصی احتیاج دارید.

برای هر طرحی که این سرامیک ها ایجاد می کنند دقیقا یک مقدار مشخص سرامیک در نظر گرفته شده است.

سرامیک شکسته

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *