2

2


کاربرد سرامیک سه بعدی چیست؟ در چه انواع و اشکالی قابل تولید است؟  بهترین نوع سرامیک سه بعدی بر چه اساسی تعیین می شود؟ سرامیک سه بعدی، نسل جدیدی از سرامیک های کف و دیوار است که به سبب ایجاد منظره ای هیجان انگیز طرفداران زیادی دارد.

سرامیک ها در کف و نما سازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین بسیار مورد مشاهده است، در کف آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و حمام از سرامیک استفاده می شود که امروزه با آمدن نوع جدید سرامیک که به نام سرامیک سه بعدی شناخته می شود در زیبایی قسمت های مختلف منازل نقش بسزایی دارد.
ناگفته نماند که سرامیک علاوه بر جلوه زیبا در تولید و ساخت وسایل بهداشتی و مصالح ساختمانی مانند آجر ، سفال های تزیینی در داخل و خارج از بنا نیز مورد استفاده است . کاربرد دیگر سرامیک در صنایع مختلف مانند وسایل مقاوم در برابر حرارت ، الکتریسیته ، شمع اتومبیل ، وسایل فضایی ، ریخته گری ، تراشکاری ، آجرهای نسوز ، تصفیه آب ، گرافیت ، مواد نسوز ، انواع سیمان ها و… نیز مورد اهمیت و استفاده است .

کاشی و سرامیک سه بعدی

سرامیک هایی باسطح صاف که اگر با کمی فاصله به آنها نگاه کنید، طرح های خاصی به صورت برجسته یا عمق دار دیده می شود. کاشی سرامیک سه بعدی برای اولین بار در ایران تولید شده و نمونه خارجی آن فقط در ایتالیا وجود دارد.
کاشی و سرامیک سه بعدی که دارای طرح های بسیار زیبا و جذابی هستند ، در انواع طرح و نقش تولید می شوند و برای پوشش کف و دیوار مکان های مختلفی مثل فرودگاه ، مترو ،استخر ، رستوران، فضای مجتمع های تجاری، اتاق های پذیرایی بزرگ و همچنین در لابی هتل ها وساختمان ها ، حمام، آشپزخانه و سالن پذیرایی

انواع کاشی های سه بعدی

کاشی سه بعدی در سه نمونه مختلف در بازار تولید و عرضه می شوند.

  1. نوع اول سه بعدی: در واقع همان کاشی و سرامیک معمولی است ولی ایجاد طرح نقاشی سه بعدی به صورت دیجیتال بر روی آن حالت توهم سه بعدی به آن می دهد.
  2. نوع دوم سه بعدی: مثل همان نوع اول است با این تفاوت که طرح  های بزرگتر و متنوع ترند و برای جلوه بیشتر به آن لعاب بیشتری می دهند.
  3. نوع سوم سه بعدی: برای ایجاد خطای دید بیشتر از روکش های شیشه ای استفاده می کنند، که هم دوام کاشی را بالاتر می برد و هم برای پوشش دهی اماکنی نظیر رستوران و کافی شاپ روشی خلاقانه و مفید است.

نکته: کاشی های سه بعدی نوع سوم مهمترین عیبی که دارند این است که به دلیل استفاده از سطح شیشه ای وقتی در مجاورت آب قرار گیرند سطح لغزنده ای پیدا می کنند.

کاربرد سرامیک سه بعدی

در دو سبک تولید می شوند:

  1. کاشی و سرامیک هایی که به منظور تابلو به بازار عرضه می شوند.
  2. در طراحی دکوراسیون داخلی منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

اشکال سه بعدی به کار رفته در کاشی ها

اشکال مختلفی در ایجاد سه بعدی کردن استفاده می شود که بیشتر سلیقه ای است، نظیر منظره و دریا که توسط هنرمندان در سرتاسر دنیا طراحی و پرداخته می شود.

ولی در انتخاب طرح باید این مورد را درنظر داشت که برای چه مکانی و با چه سبکی می خواهید که اجرا شود، که در این زمینه می توانید از کارشناسان این حوزه مشورت بگیرید.

 بهترین نوع کاشی سه بعدی

توجه به متریال های مورد استفاده در این نوع کاشی حائز اهمیت است، نوع طراحی در رتبه دوم اهمیت قرار دارد.سه بعدی بودن این محصولات آن ها را منحصر به فرد کرده و طرح هایی که دارند پس از نصب زیبایی محیط را بسیار افزایش می دهند. این سرامیک ها ضد اسید و ضد خش بوده و با طرحهای رزولوشن بسیار بالا و با پیشرفته ترین دستگاه دیجیتال تولید شده اند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *