2

2


سرامیک بر اساس ابعاد و همچنین درجه 1 یا 2 بودن قیمت های متفاوتی دارند. براي اطلاع از ليست قیمت انواع سرامیک ساختمان ميتوان با مراجعه به دفاتر مصالح ساختماني يا سايت اينترنتي به دست آورد.

به كاشي كه لعاب روي آن از جنس سراميك باشد، كاشي سراميكي يا سراميك گفته مي شود. سراميك ساختماني محصولي است كه با روش هاي مختلف توليد شده و براي پوشش و تزيين كف، ديوار و همچنين سطوح داخلي و خارجي فضاهاي مختلف ساختماني و كف حوض ها و استخر ها به كار برده مي شود. سراميك ها مي توانند بدون لعاب يا لعبادار باشند. سراميك ها در ابعاد مختلفي به اشكال مربعي و مستطيلي ساخته ميشوند و ابعاد آنها متغير است. ضخامت آنها از 3 تا 25 ميليمتر و ابعاد آن از 10 سانتي متر تا سراميكهاي اسلب ديواري به ابعاد 3 متر توليد ميشود.

قیمت انواع سرامیک ساختمان

انواع سراميك ساختمان

به طور كلي سراميك ها به دو گروه پرسلان و غير پرسلان تقسيم ميشوند. سراميك غير پرسلان از خاك رس سفيد، قرمز و يا قهوه اي و مقدار كمي مواد معدني ديگر ساخته مي شود ولي سراميك پرسلان از خاك رس و مواد معدني به يك ميزان ساخته ميشود. سراميك پرسلان يكي از انواع كاشي و سراميك با دوام  و مقاومت بالا نسبت به ساير سراميك ها مي تواند در ابعاد بزرگ ساخته شود.

اسامي مختلفي براي سراميك ها وجود دارد همانند:

  • كواري: به صورت لعابدار و بدون لعاب بوده و با روش فشاري توليد ميشود.
  • پرسلاني: جذب اب كم و نفوذ ناپذير و به روش فشاري توليد ميشود.
  • موزاييكها
  • سنگفرش
  • ايتاليايي
  • مونو كوتارو و …

قیمت انواع سرامیک ساختمان

كاربرد انواع سراميك ساختمان

سراميك ها به دليل استحكام و عامه پسند بودنشان مناسب براي تمامي فضاهاي داخلي و خارجي ساختمان مي باشند. من جمله: دکوراسیون داخلی منازل، برای نمای داخلی سرویس بهداشتی، سرامیک طرح پارکت برای کف، سرامیک طرح چوبی، نماي ساختمان، حياط و…

روشهای زیادی برای دسته بندی سرامیک ها وجود دارد ، برای مثال جنس تشکیل دهنده ، طرح ، ابعاد و نوع برش هریک میتواند ملاکی برای دسته بندی انواع سرامیک باشد .

سرامیک لمینت سنگ طبیعی : در این سرامیک ها که معولا از دو یا چند لایه تشکیل شده اند ، لایه رویین از جنس سنگ طبیعی با ضخامت چند میلیمتر است، به همین دلیل پس از نصب مشابه سنگ خواهد بود.
سرامیک لمینت سینتیتک : در این سرامیک ها که معولا از دو یا چند لایه تشکیل شده اند، لایه رویین از جنس مواد مصنوعی است که اغلب به سنگ شباهت دارد.
همچنین باید توجه داشت که برش سرامیک ها به دو گونه است، در بعضی مدلها لبه ها گرد شده و فیلت هستند و در بعضی دیگر برشها در لبه کاملا گونیا و تیز هستند.

قیمت انواع سرامیک ساختمان

ليست قيمت انواع سراميك ساختمان

قيمت هرمتر مربع کاشی یا سرامیک معمولی ایرانی بین۸ تا ۱۵ هزار تومان متغیر است. کاشی و سرامیک های چینی را می توان بین ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان بر حسب اندازه و جنس و کیفیت خریداری كرد. اما انواع اروپایی این نوع محصولات معمولا از ۳۰ هزار تومان شروع شده و هر روز بالا و بالاتر می رود. قيمت پرسلان هم نسبت به سرامیک های معمولی کمی بالاتر است. انواع چینی اش از حدود متری ۴۰ هزار تومان شروع می شود و پرسلان های اروپایی متری ۷۰ هزار تومان به بالا قیمت دارند.

قیمت انواع سرامیک ساختمان

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *